سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایزوفیکس چیست و کدام ماشینها ایزوفیکس دارند؟

یکی‌از مهم ترین مباحث ایمنی خودروها دقت به شیوه نصب و قرارگیری صندلی طفل در کابین میباشد.یدکی جیلی به انگیزه جراحت‌پذیری بیشتر خردسالان در حین رانندگی، استانداردهای مهمی برای نگهداری سالم آن ها اوضاع گردیده که می خواهیم به آن بپردازیم. ایزوفیکس روشی مطلوب برای نصب صندلی بچه در خودروست؛ ولی ایزوفیکس چیست و کدام خودروها به آن مجهز می‌باشند؟ برای یافتن جواب این سؤالات یاروهمدم ما باشید.

ایزوفیکس چیست و کدام ماشین‌ها ایزوفیکس دارا هستند؟
ایزوفیکس مخفف عبارت International Standard Organisation Fix میباشد و به عبارتی‌طور که نامش نیز علامت می دهد استانداردی دربین‌المللی برای نصب صندلی بچه در وسایل نقلیه به حساب میآید. در واقع ایزوفیکس شایسته ترین نحوه برای نصب ایمن صندلی بچه در خودروست و از نقاط اتصالی به کارگیری می‌نماید که به اتاق خودرو وصل میباشند و بدین ترتیب صندلی نوپا بجای اینکه با کمربند ایمنی در مکان خویش اثبات باشد به ساختار خودرو متصل میباشد و به این ترتیب از مکان خویش به هیچ عنوانً جنبش نمی‌نماید.

در کشورهای اروپایی، از نوامبر 2012 به آن گاه کلیه خودروها بایستی با ایزوفیکس ساخت‌و‌ساز شوند و در واقع این خصوصیت الزامی برای خودروسازان میباشد. ولی از سال‌ها پیشین‌خیس نیز خودروهای متعددی با ایزوفیکس ساخت‌و‌ساز گردیده‌اند. برای اینکه بدانید آیا خودروی شما به ایزوفیکس مجهز میباشد یا این که نه می توانید دفترچه راهنمای آن را تفحص فرمائید. همینطور وجود لوگوی ایزوفیکس روی صندلی‌ها یا این که نقاط اتصال به ساختار خودرو نیز علامت دهنده وجود اینگونه خصوصیت‌ای خواهد بود. معمولاً یک برچسب یا این که پوشش پلاستیکی مخفی روی نقاط اتصال وجود دارااست که بر وجود ایزوفیکس تأکید می‌نماید. ولی بایستی اعلام‌کرد خودروهای اسپرت دونفره جزو موردها استثنا می باشند که از این خصوصیت به کار گیری نمی کنند هرچند خودروهای مدرنی همانند پورشه باکستر و مزدا MX-5 اکنون با ایزوفیکس صندلی سرنشین جلو ایجاد می گردند.

صندلی‌های ایزوفیکس را می‌قدرت برای خردسالان نو متولد گردیده تا خردسال ها و نوجوان ها 12 ساله به کار گرفت. بایستی دانست در واقع این کمربند ایمنی میباشد که پیش از تمامی‌چیز منجر ارتقا ایمنی بچه و دیگر سرنشینان می گردد ولی به کار گیری از ایزوفیکس می تواند احتمال جراحت دیدن طفل را کم کند. این سیستم برای نصب درست صندلی بچه در خودرو پیاده سازی شد‌ه‌است. مطالعات متعددی نماد داده‌اند صندلی‌های نوپا سابق که با کمربند ایمنی در مکان خویش اثبات می‌شدند معمولاً ایمنی بالایی نداشتند و بینش نصب آن ها نیز صحیح عدم وجود. به‌طور نمونه یکی‌از مطالعات صورت گرفته دقت موسسه بیمه آلمان آرم اعطا کرد 95 درصد صندلی‌های نوباوه ایزوفیکس به‌طور درست نصب میشوند درحالی‌که‌این داده های عددی برای صندلی‌هایی با سیستم دیرین صرفا 30 درصد بوده میباشد.

صندلی بچه ایزوفیکس دارنده گیره‌های فلزی میباشد که به نقاط منحصربه‌فرد مو جود در خودرو متصل میشود. برای این فعالیت بایستی گیره‌ها را گشوده کرده و به نقاط ایزوفیکس متصل فرمایید. با مسدود شدن گیره‌ها صدای کلیک را خواهید شنید که سبب قفل شدن آن ها به نقاط اتصال می شود. معمولاً با فشار دادن یک سری دکمه درنظرگرفته شده نیز می‌قدرت صندلی بچه را گشوده کرد. می بایست دانست سه نوع خاص از صندلی ایزوفیکس وجود دارااست که مشمول موردها ذیل می باشند:

یونیورسال
نصفه یونیورسال
هم خوانی با خصوصیات خودرو